Home > Samen gezonder > Beweging > 5 redenen waarom wandelen goed voor je is
5 redenen waarom wandelen goed voor je is

5 redenen waarom wandelen goed voor je is

Oké, hardlopen zou bijzonder effectief zijn als je aan je conditie wil werken of wilt afvallen.  Maar moeten we nu allemaal aan het rennen slaan? Tuurlijk niet. Naast hardlopen is wandelen ook een goede optie, het heeft namelijk best veel voordelen. Het is misschien minder intensief, maar het heeft toch best wel veel voordelen. Trek alvast die wandelschoenen aan, we doorlopen even de 5 beste redenen om regelmatig een ommetje te maken.

  1. Het maakt elke dag bewegen makkelijker. In het bos, in het park, of gewoon een paar blokjes om in je buurt... Wandelen is een eenvoudige manier om meer te bewegen, wat goed is als je aan het cholesterol werkt. Ben je niet zo sportief aangelegd? Geen zorgen! Wandelen kan écht iedereen, op zijn eigen manier en tempo.
  2. Je verbetert je conditie met weinig inspanning. Snelwandelen is echt geen must. Zoek een tempo waar jij je goed bij voelt. Zelfs traag wandelen kan na een tijdje al een gunstig effect hebben op je lichaamsconditie. Voel je aan dat het gerust wat sneller mag? Drijf dan het tempo stapsgewijs op, luister naar je lichaam en tast je grenzen af.
  3. Je wordt er vrolijk van. Wat slapjes of prikkelbaar? Wandelen is de makkelijkste manier om je humeur op te peppen. Trek comfortabele wandelschoenen aan, ga een halfuurtje op pad en maak je hoofd leeg. Zeker als je de natuur intrekt. Want zeg nou zelf: daar word je toch gewoon happy van?
  4. Het kan altijd en overal. Op het moment dat je de deur uitstapt, vind je alles wat je nodig hebt. De wereld daarbuiten is je oefenterrein: telkens weer anders en altijd boeiend. En wandelen doe je als jij er zin in hebt. Op elk moment van de dag, waar je
    je ook bevindt. Wat een luxe!
  5. Wandelen kost je niets. Geen duur sportabonnement. Geen speciale uitrusting. Ach, misschien een beetje doorzettingsvermogen. Maar je zal zien: al snel heb je de smaak te pakken. Als je er wat variatie in brengt (hier vind je alvast een paar suggesties), is regelmatig een halfuurtje wandelen geen inspanning, maar pure ontspanning. Kies dus een leuke wandelroute of bel een vriend of vriendin op en geniet van je wandeling.

Meer beweegtips >Ook interessant voor jou

Meer beweegtips >

Wil je nog meer tips om vaker te bewegen?

Schrijf je nu in voor het Samen Gezonder programma: met de gratis starterskit en de hulp van onze bewegingscoach verlaag je doeltreffend het cholesterol. Ontvang tips om zonder veel moeite meer te bewegen en een coupon voor 1 gratis Becel ProActiv product. Merk na 3 weken al resultaat!

Vraag je gratis starterskit aan En verlaag het cholesterol met makkelijke beweegtips.