Home > Samen gezonder > Beweging > 5 x maximaal genieten van een actieve vakantie
5 x maximaal genieten van een actieve vakantie

5 x maximaal genieten van een actieve vakantie

Een paar dagen lekker luieren aan het zwembad is zó heerlijk ontspannend. Maar ook een actieve vakantie kan je helemaal tot rust brengen en je batterij opladen. Voldoende bewegen is belangrijk, ook als je aan het cholesterol werkt. Wij zetten alvast een paar ideeën voor je volgende vakantie op een rijtje.

1. WANDEL ER OP LOS

Een wandelvakantie is niet enkel goed voor je lichaam, ook je ogen worden verwend. Je ontdekt immers heel wat mooie plekjes die je misschien anders over het hoofd zou zien. Een actieve wandelvakantie hoeft echter niet alleen uit wandelen te bestaan. Struin door prachtige musea, snuffel rond op kleurrijke marktjes en proef van de lokale specialiteiten. Gewoon, omdat het kan.

 2. PROEF VAN SALSADANSEN

Opgelet! Tijdens een vakantie in een zonnig zuiders land kan je danskriebels krijgen. Onze tip: geef er gewoon aan toe en schrijf je in voor een les salsadansen. Vaak kan dat gewoon in je hotel en krijg je samen met andere beginners de basisstappen onder de knie. Voor je ’t weet heb je het ritme te pakken. Baila, baila!

 3. KOM IN BALANS MET BEACH YOGA

Verblijf je in de buurt van het strand? Start je dag eens met een ochtendsessie beach yoga. Ideaal om je hoofd even leeg te maken en weer helemaal in balans te komen. Met de zon, zand en het ruisen van de golven op de achtergrond vergeet je gewoon dat je actief bezig bent. Geef toe, je droomt er al een beetje bij weg…

 4. GA VOOR EEN WALKING TOUR

Op citytrip? Verken de trekpleisters en de verborgen plekjes van de stad tijdens een geleide wandeling met stadsgids. Vaak is zo’n ervaren gids een vat vol boeiende verhalen waardoor je haast zou vergeten dat je er al een paar kilometer hebt opzitten.

 5. GA OP FIETSVAKANTIE

Er is ook in eigen land nog zóveel te ontdekken dat het altijd de moeite loont om ’s op je fiets

te springen. Een dagje trappen door de polders kan wonderen doen. Of ga voor een meerdaags tochtje via de fietsknooppunten  naar dat gezellige stadje waar je al zolang naartoe wilde. Fietstassen — en waarom niet, je tent — achterop… we zijn weg!

Meer beweegtips >Ook interessant voor jou

Meer beweegtips >

Wil je nog meer tips om vaker te bewegen?

Schrijf je nu in voor het Samen Gezonder programma: met de gratis starterskit en de hulp van onze bewegingscoach verlaag je doeltreffend het cholesterol. Ontvang tips om zonder veel moeite meer te bewegen en een coupon voor 1 gratis Becel ProActiv product. Merk na 3 weken al resultaat!

Vraag je gratis starterskit aan En verlaag het cholesterol met makkelijke beweegtips.