Home > Samen gezonder > Beweging > Kweek je buikspieren on the go!
Kweek je buikspieren on the go!

Kweek je buikspieren on the go!

Wachten op de bus of trein; wie zei er dat je die tijd niet nuttig kan besteden? Precies, met deze simpele buikspieroefening haal jij alles uit je dag! En je zet meteen de eerste stapjes naar een strakker bovenlichaam. Ook mooi meegenomen; niemand zal merken wat je aan het doen bent. Onmogelijk, denk je? Nee hoor, aan de slag!

Hoe ga je te werk?

  1. Sta rechtop en zorg dat je je voeten net iets verder uit elkaar staan dan je schouders. Buig je knieën lichtjes en ontspan.
  2. Span je buikspieren aan; beeld je in dat ze naar je navel toe komen. Houd intussen je rug recht, duw je borstkas vooruit en knijp je billen samen.
  3. Houd deze positie 5 seconden vol en ontspan.
  4. Wacht 15 seconden en herhaal. Doe dit 5 keer.

Tip: je kan deze oefening niet alleen doen wanneer je aan het wachten bent, maar net zo goed terwijl je klusjes doet of tv-kijkt. Multitasking voor beginners!

Meer beweegtips >Ook interessant voor jou

Meer beweegtips >

Wil je nog meer tips om vaker te bewegen?

Schrijf je nu in voor het Samen Gezonder programma: met de gratis starterskit en de hulp van onze bewegingscoach verlaag je doeltreffend het cholesterol. Ontvang tips om zonder veel moeite meer te bewegen en een coupon voor 1 gratis Becel ProActiv product. Merk na 3 weken al resultaat!

Vraag je gratis starterskit aan En verlaag het cholesterol met makkelijke beweegtips.