Home > Samen gezonder > Beweging > Tijd voor een nieuwe hobby
Tijd voor een nieuwe hobby

Tijd voor een nieuwe hobby

Iets leuks doen in je vrije tijd is de beste manier om even je gedachten te verzetten. Dus waarom zou je niet een leuke nieuwe hobby proberen? En als je er meer van gaat bewegen, is dat helemaal mooi meegenomen! Ben je op zoek naar een ontspannende hobby of mag het allemaal wat avontuurlijker voor jou? We hebben voor elk wat wils. Laat je inspireren en geniet van je nieuwe hobby! 

  1. Leer dansen. Ga gezellig stijldansen met je partner. Ooit al samen een wals of lindyhop gedanst? En er zijn ook tal van moderne dansstijlen voor als je liever in je eentje danst.
  2. Ga tuinieren. Planten verzorgen en onkruid wieden voelt niet meteen als een intense workout, maar je bent wel de hele tijd actief bezig. Bovendien haal je meteen een frisse neus. Let wel goed op je rug tijdens het bukken.
  3. Probeer een nieuwe (team)sport. Word lid van een lokale sportclub en laat ze allemaal een poepie ruiken. Misschien maak je meteen wel nieuwe vrienden. Sport je liever in je eentje? Neem een abonnement bij een fitnesscentrum of trek een paar baantjes in het zwembad bij je in de buurt. 
  4. Luister naar een podcast tijdens het wandelen of hardlopen. Lekker wat tijd voor jezelf tijdens het wandelen of joggen is niet alleen heel ontspannend, maar ook goed voor je conditie. Ondertussen kun je naar een boeiende discussie of een leerzaam programma luisteren. Op internet vind je tal van interessante podcasts waar je altijd wel iets van opsteekt.
  5. Word natuurfotograaf. Maak een lange wandeling op het platteland en sta versteld van wat je allemaal tegenkomt. In het dorp vertellen ze je met liefde waar je de mooiste plekjes vindt. Woon je in de stad, dan kun je leuke kiekjes maken in een park (of probeer stadsvogels te spotten).
  6. Verken je omgeving. Waar je ook woont, er zijn zeker plekjes in de buurt die je nog niet kent. Laat de auto thuis en trek er een dagje heerlijk op uit met de fiets. 
  7. Neem yogalessen. Yoga is een geweldige manier om soepel te blijven en je spieren te verstevigen. Wist je trouwens dat het ook goed is voor rug- en schouderproblemen? Probeer het eens!
  8. Bied familie en vrienden aan om te babysitten. Laat de mensen om je heen een dagje op adem komen en bied hen aan om op de kinderen te passen. De ouders zullen je dankbaar zijn en de kleintjes zullen je bergen energie geven!

Meer beweegtips >Ook interessant voor jou

Meer beweegtips >

Wil je nog meer tips om vaker te bewegen?

Schrijf je nu in voor het Samen Gezonder programma: met de gratis starterskit en de hulp van onze bewegingscoach verlaag je doeltreffend het cholesterol. Ontvang tips om zonder veel moeite meer te bewegen en een coupon voor 1 gratis Becel ProActiv product. Merk na 3 weken al resultaat!

Vraag je gratis starterskit aan En verlaag het cholesterol met makkelijke beweegtips.