Home > Samen gezonder > Beweging > Welke manier van bewegen past bij jou? Doe de test!
Welke manier van bewegen past bij jou? Doe de test!

Welke manier van bewegen past bij jou? Doe de test!

Fitnessen, zwemmen, fietsen of gewoonweg regelmatig wandelen… Heb je al heel wat geprobeerd, maar ben je er nog niet uit welke vorm van beweging nu écht bij jou past? Wil je aan het cholesterol werken door regelmatig te bewegen, dan zoek je best een activiteit die jou op het lijf geschreven is. Zo beleef je er niet alleen meer plezier aan, het zal je ook motiveren om het vaker te gaan doen.

Zit er een tennisser of een hardloper in jou? Is dansen helemaal je ding? Of zijn stevige wandelingen wat je zoekt? Doe deze korte test en kom het meteen te weten.

1. Ik wil het liefst actief zijn
A. op m’n eentje  B. in teamverband  C. alleen of in team, maakt niet uit


2. Sporten en bewegen lijkt me het leukst
A. binnen B. buiten C. binnen of buiten, mag allebei


3. Bewegen wil ik liefst
A. één keer per week. B. een paar keer per week C. elke dag


4. Ik wil vooral bewegen voor
A. het plezier en de gezelligheid B. mijn conditie en gezondheid C. het spel en de competitie


5. De activiteit die ik verkies
A. is vrij rustig B. vraagt wat extra inspanning C. mag best intensief zijn

 

Antwoordde je vooral A?
Goed plan om rustig te starten als je graag wat meer wil bewegen. Want zo is de kans groter dat je het volhoudt. De fitnessclub lijkt ons iets voor jou. Daar kan je de toestellen rustig verkennen of met de hulp van een persoonlijke coach de juiste manier vinden om oefeningen te doen. Zo blijft bewegen altijd haalbaar en bouw je rustig je conditie op. Of zoek eens vaker het zwembad op. In het water gaat je lichaam als vanzelf bewegen.
Maar haal zeker ook eens een frisse neus! Trek al wandelend de natuur in of schaf je een paar stokken aan en doe aan nordic walking. Wil je liever bewegen en tegelijkertijd de mooiste plekjes van Nederland verkennen? Stap dan eens op je fiets – of je elektrische fiets, dat mag ook — en ontdek
een heel netwerk aan prachtige fietsroutes. Mogelijkheden genoeg om heel wat plezier te beleven, terwijl je aan het cholesterol werkt.


Antwoordde je vooral B?
Dan werk je duidelijk het liefst in gezelschap aan je conditie! Sporten als badminton, golf of tennis zijn ideaal om met z’n tweeën te doen. Je leert van elkaar en bouwt samen de nodige techniek op, waardoor je er steeds meer voldoening in vindt. Sluit je aan bij een wandelclub , zo leer je heel wat nieuwe mensen kennen, terwijl je de mooiste plekjes van het land ontdekt. Mag het wat avontuurlijker, dan zijn lessen paardrijden zeker het overwegen waard. Er gaat een heel nieuwe wereld voor je open zo gauw je in het zadel zit…
Wil je ook kunnen bewegen als het slecht weer is buiten? Dat kan. Schrijf je samen in voor een cursus stijldansen of ga in groep gymmen op muziek. Je ziet het: mogelijkheden genoeg om een manier van bewegen te vinden die bij jou past. Want wat je graag doet, hou je beter vol, en dat is belangrijk als je aan het cholesterol werkt.


Antwoordde je vooral C?
Top, jij snapt dat een beetje competitie niet slecht is om jezelf in beweging te krijgen! Ooit al gedacht aan een teamsport als volleybal of zaalvoetbal? Je vindt vast wel een team bij jou in de buurt. Een spannend partijtje badminton, squash of padel zijn dan weer ideaal om met z’n tweeën te doen. Hou je van water, sluit je dan aan bij een zwemclub. Zwemmen is namelijk dé activiteit waarmee je makkelijk heel je lichaam in beweging krijgt. Mag het wat dieper gaan? Schrijf je in voor een cursus indoorduiken. Ideaal om aan je algemene conditie en je ademhaling te werken. Maar ook de fitnessclub lijkt ons iets voor jou. Daar begeleidt een persoonlijke coach jou met oefeningen die perfect bij jou passen. Zo bouw je stap voor stap een betere conditie op. Je zal zien: wat meer bewegen helpt je op weg naar een gezonde leefstijl. Ideaal als je aan je cholesterol werkt!

Meer beweegtips >Ook interessant voor jou

Meer beweegtips >

Wil je nog meer tips om vaker te bewegen?

Schrijf je nu in voor het Samen Gezonder programma: met de gratis starterskit en de hulp van onze bewegingscoach verlaag je doeltreffend het cholesterol. Ontvang tips om zonder veel moeite meer te bewegen en een coupon voor 1 gratis Becel ProActiv product. Merk na 3 weken al resultaat!

Vraag je gratis starterskit aan En verlaag het cholesterol met makkelijke beweegtips.